search
'Star Trek' moet alleen de 'diehard fans' voor zich zien te winnen
Series / Nieuws

'Star Trek' moet alleen de 'diehard fans' voor zich zien te winnen

Alex Kurtzman weet precies hoe de franchise aangepakt moet worden en fans moet pleasen.

Alex Kurtzman gelooft heilig dat Star Trek alles moet doen om fans tevreden te stellen. Hij is op dit moment de baas van de series die CBS All Access en Paramount Pictures in ontwikkeling maken en heeft de toekomst van de franchise tot 2027 helemaal uitgewerkt.

Volgens Kurtzman ligt er onder alles wat er gedaan wordt een hele duidelijke filosofie. "Ik zou zeggen dat je je werk altijd aan echte fans moet verkopen. Ik geloof dat zij op een manier naar het materiaal kijken, en alles doorspitten, zoals Star Trek-fans dat altijd hebben gedaan."

Lees ook: 'Star Trek: Discovery' seizoen 3: Top of flop?

Iedereen tevreden?
Wat Kurtzman betreft zou niet iedereen tevreden gesteld moeten worden. "Grote franchises sterven denk ik op het moment dat ze proberen om iedereen tevreden te stellen. Ik denk dat bepaalde dingen gefocust moeten zijn op specifieke groepen of zelfs specifieke ideeën. En je kan aannemen dat niet iedereen er blij mee zal zijn."

Lees ook: Nieuw logo voor Starfleet in 'Star Trek: Discovery' seizoen 3

Op dit moment werkt die techniek in elk geval wel. Star Trek: Discovery is net begonnen met het uitzenden van het derde seizoen. Er zit verder een vierde seizoen aan te komen. Bovendien krijgt Star Trek: Picard een tweede reeks en wordt er gewerkt aan animatieseries Lower Decks en Prodigy. Bovendien werkt men aan een serie rond Captain Pike (Strange New Worlds) en zit er een serie rond Section 31 aan te komen.

Daarnaast zijn er nog meer series gepland, waaronder een rond Starfleet Academy en eentje die Ceti Alpha V moet gaan heten draait om Khan Noonien Singh.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.

Aanbevolen artikelen