'Cobra Kai'-serie is nu één van de grootste successen voor Netflix

'Cobra Kai' blijkt kijkcijferkanon voor Netflix

Netflix onthult de kijkcijfers van de serie die heel wat mensen lijkt te boeien.

Bram de Groot, 14 januari 2021 om 12:47

In juni 2020 kocht Netflix na twee verschenen seizoenen de serie Cobra Kai van YouTube Red (tegenwoordig YouTube Premium) en recent werd het derde seizoen online gezet. Nu blijkt de serie een enorm succes.
De eerste drie seizoenen werden niet door Netflix gemaakt, maar ondertussen heeft de streamingdienst wel een vierde seizoen besteld van de vervolgserie op de bekende The Karate Kid-films uit de jaren 80 van vorige eeuw.

Enorm kijkcijferkanon
Netflix heeft nu een indruk gegeven op hoe vaak de serie is bekeken. Volgens de streamingdienst keken al 41 miljoen huishoudens naar het derde seizoen van Cobra Kai. En dat is veel.

Als er wordt gekeken naar alle drie de seizoenen van de martial-arts serie dan komt het aantal huishoudens dat de show keek uit op 73 miljoen. Dit is veel, maar hierin zitten ook de kijkers die maar heel kort een aflevering hebben aangezet, maar toch... veel!


Bron: Netflix

Lees meer over: The Karate Kid, Netflix, Cobra Kai, William Zabka, Ralph Macchio

Populair nieuws