search
'Squid Game' verbreekt een belangrijke Netflix-regel
Series / Nieuws

'Squid Game' verbreekt een belangrijke Netflix-regel

De serie Squid Game is de populairste ooit op Netflix en breekt een regel.

Let op! Het onderstaande artikel bevat mogelijk spoilers.
De Netflix-serie Squid Game overtrof de verwachtingen die men had. Binnen de eerste 28 dagen na de release van de serie keken bijna 150 miljoen huishoudens naar de show. En dat niet alleen, de serie leverde Netflix een kleine 900 miljoen dollar aan toegevoegde waarde op.

Maar goed, de serie valt niet alleen op vanwege de immense populariteit. Er is nog iets aan de hand. Squid Game verbreekt namelijk een van de regels van Netflix.

Twee minuten
Netflix registreert een 'view' pas als iemand op zijn minst twee minuten gekeken heeft. Dat betekent dat de eerste twee minuten van een film of een serie het belangrijkste deel van de kijkervaring zijn.

De serie Squid Game begint met een lange uitleg van het Koreaanse kinderspel uit de titel. We zien een zwart-wit scène waarin en groepje kinderen het spelletje speelt. Tegelijk worden de spelregels uitgelegd voor volwassenen.

Het is een vrij tam en ergens zelfs taai begin dat indruist tegen het idee dat Netflix binnen twee minuten mensen aangehaakt moet zien te krijgen. Squid Game lijkt tegelijk een goede reden te hebben om die ongeschreven regel te verbreken.

Immers zijn het uitgangspunt en de thematiek van Squid Game geworteld in de Zuid-Koreaanse cultuur. En dus moet de setting opgebouwd worden.

Squid Game staat op Netflix.



Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.

Aanbevolen artikelen