search
Mogelijke data gelekt wanneer advertenties op Netflix gaan verschijnen
Series / Nieuws

Mogelijke data gelekt wanneer advertenties op Netflix gaan verschijnen

The New York Times is recentelijk te horen gekomen dat binnen aanzienlijke tijd advertenties zullen gaan verschijnen op Netflix.

Voor het einde van 2022 kan het al gedaan zijn met de afwezigheid van het reclames op streamingplatform Netflix. Leidinggevenden hebben, volgens een artikel in The New York Times, vrijgegeven aan werknemers dat goedkopere abonnementen met reclame al in de maak zijn.

The New York Times publiceerde laatst dat het in de laatste drie maanden van 2022 al zover kon zijn. Dit is al een stuk vlugger dan de meeste trendwatchers hadden voorzien. Staat het er zo slecht voor met de eerdere monopolist van VOD-land?

Een nieuwe koers
De teleurstellende resultaten van Netflix de afgelopen tijd eisen blijkbaar hun tol op het bedrijf. In eerdere jaren is altijd gezegd dat reclame een taboe was op het platform. Maar sinds kort is het aanbieden van abonnementen met lagere kosten, maar ook met reclame, een mogelijkheid geworden.

De afgelopen kwartaalcijfers zijn niet in dankbaarheid ontvangen door de aandeelhouders van het bedrijf. Enkelen van hen zijn zelfs zover gegaan om het bedrijf aan te klagen wegens misleiding over de prestaties van de laatste tijd.

In de doorlopende streaming wars komt er zwaar weer aan voor Netflix. Deze goedkopere abonnementen kunnen mogelijk de pijn verlichten van het verbieden van het delen van wachtwoorden van accounts. Maar of Netflix ooit haar eerdere centrale positie opnieuw zal veroveren lijkt een steeds moeilijkere vraag te worden.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.

Aanbevolen artikelen