search
Eindelijk weten we meer over advertenties op Netflix
Series / Streaming-diensten

Eindelijk weten we meer over advertenties op Netflix

Netflix voegt een nieuwe abonnementsvorm toe aan zijn model, en wel op deze manier.

Netflix heeft het zwaar. De streamingdienst is natuurlijk nog altijd de grootste, met meer dan 220 miljoen abonnees. Maar de concurrentie is groot en steeds meer bedrijven halen hun eigen content terug om een eigen streamingdienst mee te lanceren.

Daardoor versnippert het aanbod en zijn er steeds meer partijen waar mensen potentieel hun geld aan kunnen besteden. Met gevolgen, want Netflix moest in april voor het eerst bekendmaken dat het minder abonnees had dan in de maanden daarvoor.

Nieuwe abonnementsvorm
In een poging het tij te keren, komt Netflix nu met een nieuwe abonnementsvorm, een beetje zoals HBO Max en Hulu dat ook hebben in de Verenigde Staten, namelijk een model ondersteund door advertenties.

Langzaamaan leren we steeds meer over het idee van advertenties op de streamingdienst en wat dit voor Netflix zou betekenen.

Zo blijkt uit een nieuw artikel van de WSJ dat Netflix nog bezig is met onderhandelen met Microsoft om de advertenties te ondersteunen. Tegelijk voert Netflix gesprekken met licentiehouders over de plek van advertenties in hun content.

Maar dat niet alleen; de streamingdienst blijkt ook extra te moeten betalen als men advertenties laat zien. Content is wel 15 tot 30 procent duurder.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.

Aanbevolen artikelen