search
HBO Max gaf gestoord bedrag uit aan marketing 'House of the Dragon'
Series / Nieuws

HBO Max gaf gestoord bedrag uit aan marketing 'House of the Dragon'

House of the Dragon kostte zelf al veel om te maken, maar de marketing was ook duur.

Let op! Het onderstaande artikel bevat mogelijk spoilers.
HBO blijkt het meeste ooit uitgegeven te hebben aan de marketing van de serie House of the Dragon. Dat meldt The Hollywood Reporter vandaag.

THR wist de hand te leggen op een e-mail van CEO David Zaslav aan zijn personeel. Daarin noemt hij 100 miljoen dollar die uitgegeven zou zijn om mensen naar House of the Dragon te trekken.

Marketing van House of the Dragon
Hoewel Game of Thrones slecht ontvangen werd in zijn achtste seizoen, weten we dat HBO enorm inzet op de serie House of the Dragon. Het idee is om hiermee het schip weer op koers te krijgen.

Om dat allemaal gemaakt te krijgen, geeft HBO dus zo'n 200 miljoen dollar uit aan het eerste seizoen van de serie. Met dat immens hoge bedrag, was het idee dat men een bijzonder mooie serie kon maken.

En dan krijg je dus de intens hoge marketingkosten van House of the Dragon.

De serie House of the Dragon is hier in Nederland vanaf vandaag te zien op HBO Max. Wekelijks zien we een nieuwe aflevering.



Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.

Aanbevolen artikelen