search
De Netflix-serie 'Drive to Survive' zorgt voor meer vrouwen tijdens F1-races
Series / Nieuws

De Netflix-serie 'Drive to Survive' zorgt voor meer vrouwen tijdens F1-races

Organisatoren merken een aanzienlijke stijging op in de ticketverkoop...

De organisatoren van de GP van Mexico hebben een wel erg opmerkelijke uitspraak gedaan. Zij hebben namelijk aangegeven dat ze merken dat de ticketverkoop aanzienlijk is gestegen dankzij de Netflix-serie Drive to Survive. Op zich is dit nog niet zo opmerkelijk, ware het niet dat het vooral vrouwen blijken te zijn die steeds vaker naar F1-races gaan kijken.

De organisator van de Mexico GP, namelijk Alejandro Soberon heeft aangegeven dat ze dit jaar reeds 30 procent meer vrouwelijke fans hebben mogen verwelkomen op de wedstrijden in vergelijking met het voorgaande jaar. Dit is volgens diezelfde organisator een rechtstreeks effect van de populaire Netflix-reeks Drive to Survive welke eerder dit jaar verscheen.

"Ik denk dat deze serie in het bijzonder een effect heeft gehad op dames omdat zij het raceconcept in eerste instantie maar saai vonden. Nu hebben ze echter ontdekt dat er heel wat drama en spanning in zit verwerkt. Ik ben van mening dat dit sterk heeft bijgedragen aan de aanzienlijk toegenomen interesse bij dames in Formule 1."

Lees ook: Meer Max Verstappen! Spectaculaire Formule 1-documentaire 'Drive to Survive' krijgt tweede seizoen

Duidelijk voelbaar
Niet alleen de organisator van de GP van Mexico, maar ook deze van de GP van de Verenigde Staten, namelijk Bobby Epstein heeft eerder reeds laten optekenen het effect van de Netflix-reeks Drive to Survive goed te voelen in de ticketverkoop. Beide organisatoren zijn ook van mening dat de reeks erg goed in elkaar steekt. In het bijzonder het feit dat ze ook de menselijke kant van het hele F1-circus toont valt bij de organisatoren in goede aarde.

Organisatoren van F1-evenementen kunnen op basis van een analyse achterhalen wat de ticketverkoop nu precies drijft. Soberon liet op dit vlak nog het volgende optekenen; "We kunnen tegenwoordig precies onderzoeken wie de tickets koopt. We kennen niet alleen het geslacht van de koper, maar ook de leeftijd evenals waar men vandaan komt. Op basis van deze gegevens worden er onderzoeken uitgevoerd welke eigenlijk van fundamenteel belang zijn voor onze business. De tests die we hebben uitgevoerd wijzen grotendeels in de richting van de serie Drive to Survive".

Bovenstaande maakt in ieder geval duidelijk dat de Netflix-serie Drive to Survive er in is geslaagd om een belangrijke meerwaarde te creëren voor de Formule 1 en dat is natuurlijk alleen maar mooi!
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.

Aanbevolen artikelen