search
Dit is een van de redenen waarom 'Wednesday' zo enorm succesvol is
Series / Nieuws

Dit is een van de redenen waarom 'Wednesday' zo enorm succesvol is

Naast talent, feilloze productie en een vermakelijk verhaal draagt ook dit bij aan het succes.

Het succes van de serie Wednesday zullen mensen vast niet zijn ontgaan. De critici zijn er lovend over en het is ook nu al de tweede best bekeken Engelstalige serie op Netflix ooit. Wat mede heeft bijgedragen aan het succes is volgens de makers een creatieve marketingcampagne.

Het hoofd van 'Scripted Series' bij Netflix Peter Friedlander is vooral trots op het creatieve team achter de promotie van de serie. Ze hebben op leuke en ludieke wijze de wereld van de Addams Family weer in de geesten van de kijkers weten te krijgen. Vooral de manier waarop de serie op vliegvelden in de VS werd gepromoot was volgens hem een succes.

Drie of vier seizoenen liggen al klaar


Een van die ludieke marketingstunts was die waarbij het personage Thing (een wandelende hand) werd losgelaten in New York. Het is dus aan te nemen dat er voor de komende seizoenen nog een hoop van deze stunts te verwachten zijn.

Dat er namelijk meerdere seizoenen uitgebracht zullen worden is bijna wel zeker. Het eerste seizoen is zo'n succes dat de makers het tweede seizoen zo snel mogelijk willen uitbrengen. Showrunners Alfred Gough en Miles Millar vertellen dat ze met Wednesday al een opzet aan het maken zijn van minstens drie tot vier seizoenen.

Alle afleveringen van Wednesday kijk je op Netflix.





Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.

Aanbevolen artikelen