Ons nieuws van woensdag 11 november 2015

Blu-ray recensie: 'Extant' seizoen 1

Blu-ray recensie: 'Extant' seizoen 1

De serie met Halle Berry heeft een prima uitgave gekregen.

Bedenker: Mickey Fisher | Cast: Halle Berry (Molly Woods), Pierce Gagnon (Ethan Woods), Grace Gummer (Julie Gelineau), Tyler Hilton (Charlie Arthurs), Goran Visnjic (John Woods) | Jaren: 2014-heden | Zender: CBS, Net5

Regisseur Steven Spielberg waagde zich weer aan het science fiction genre. Ditmaal als producent, want de serie Extant is bedacht door Mickey Fisher. Samen met Spielberg wist hij CBS ervan te overtuigen meteen een seizoen te maken, in plaats van de gebruikelijke weg, waarbij eerst een pilot gemaakt wordt. Helaas voor fans zal het na het tweede seizoen voorbij zijn met het verhaal.

Centraal staat astronaut Molly Woods, die terugkeert van een solomissie van 13 maanden in de ruimte. Dat doet ze niet alleen. Tijdens haar ruimtereis is ze op een onverklaarbare manier zwanger geworden. Haar dokter, Sam Barton is verbijsterd. Terwijl Molly weer probeert te wennen aan haar leven op aarde worstelt ze met het idee van haar wonderbaarlijke, mysterieuze zwangerschap en probeert ze een balans te vinden in leven met haar ambitieuze man en hun zoon. John heeft hun zoon gemaakt toen zij zelf geen kinderen konden krijgen. Ethan is een "humanich" "“ een humanoïde robot die dient als prototype voor Johns grootste prestatie van zijn carrière. Wetenschap en emoties botsen als Molly probeert haar gezin bij elkaar te houden. Wanneer er meer duidelijk wordt over de 13 maanden die zij in de ruimte heeft doorgebracht blijkt dat één gewaagde missie in staat is om de gehele menselijke geschiedenis te veranderen.

Het eerste seizoen is goed ontvangen. Op RottenTomatoes scoorde het geheel 83% op basis van 40 recensies. Veel ideeën die in de serie behandeld worden zijn wellicht niet nieuw, maar de aanpak ervan is dat wel. Tegelijk is Berry een sterke hoofdrolspeelster. Kijkcijfers waren voor het eerste seizoen ook goed: de première trok zo'n 11,88 miljoen mensen naar CBS.

[video_embed]1377[/video_embed]

Blu-ray: Extant seizoen 1 | Duur: 541 min. | Release: oktober 2015 | Video: 1.78:1 | Audio: Engels, Frans, Duits 5.1 DTS-HD; Italiaans DTS-HD 2.0 | Ondertiteling: Nederlands, Engels, Frans, Deens, Fins, Duits, Italiaans, Noors, Zweeds | Discs: 4x Blu-ray | EAN: 5-053083-036607 | Met dank aan: Paramount

Het seizoen wordt aangeleverd in een dubbeldikke hoes, niet met de gebruikelijke slipcover er omheen. Op de voorkant zien we Halle Berry die naar de maan lijkt te kijken. De achterkant is standaard, met een zeer uitgebreide synopsis in NL en Frans. Verder vind je binnen in blauwe schijven, met daarop afleveringtitels. Binnen in de hoes zie je welke schijf welke afleveringen (+ synopsis) bevat. Het geheel is daarmee fijn en gedetailleerd.

De beeldkwaliteit van de afleveringen is goed, maar net niet perfect. Het geheel lijkt door het kleurgebruik wat vlak, waardoor sommige details niet mooi naar voren komen. Tegelijk zijn zaken zoals gezichten en kleren wel mooi scherp. Zwart is verder redelijk probleemloos, wat het fijn maakt om naar sommige donkere scènes te kijken. De audio is ook mooi en vol. Muziek en dialoog komen beiden helder uit de boxen en zijn goed overgezet naar deze Blu-ray uitgave.

Er zijn veel extra's toegevoegd aan deze uitgave. Naast een hele reeks verwijderde scènes en commercials, is er ook echt materiaal. Zo is er een vijftien minuten durende featurette waarin cast en crew uitgebreid ingaan op de dieper liggende ideeën achter de serie. Een andere featurette bekijkt de opnames van het complete seizoen, waarbij alle stappen van het maken van de pilot en seizoensfinale centraal staan. Denk daarbij aan zaken als visuele effecten, stunts, regie, acteerwerk, et cetera. Een andere mooie featurette gaat in op hoe de cast zelf kijkt naar zijn personages. De cast mag ook nog vertellen over de toekomstige wereld waarin het geheel zich afspeelt. Andere featurettes verhalen verder nog over de buitenaardse wezens in de serie.

Extant heeft nog een tweede seizoen gekregen op het Amerikaanse CBS. De kijkcijfers waren zodanig gedaald dat het niet meer te rechtvaardigen viel voor de zender om de peperdure serie te blijven maken. Het tweede seizoen is dan ook het laatste.
Mulder en Scully zijn terug op nieuwe promo art 'The X-Files'
Series / Foto's

Vanaf 24 januari 2016 kunnen we weer genieten van nieuwe afleveringen.

Fox heeft vandaag drie nieuwe stukken promo art voor de nieuwe afleveringen van The X-Files vrijgegeven! Acteur Mitch Pileggi heeft de nieuwe afbeeldingen (waarop ook zijn personage Walter Skinner is te zien) gedeeld via zijn Twitter-account. Je kunt al dit moois hieronder bekijken.

David Duchovny en Gillian Anderson spelen opnieuw de iconische rollen van agenten Fox Mulder en Dana Scully in het nieuwe seizoen, dat bestaat uit op zichzelf staande afleveringen, maar ook een diepere blik bieden op de al bestaande mythologie. In de eerste aflevering onderzoeken Mulder en Scully een zaak rondom een door buitenaardse wezens ontvoerde persoon. In de nieuwe afleveringen zijn er ook rollen weggelegd voor acteurs zoals Joel McHale (Community), Robbie Amell (The Flash), Lauren Ambrose (Six Feet Under), Annabeth Gish (The Bridge) en William B. Davis, die opnieuw de rol speelt van de Cigarette Smoking Man. Drie van de afleveringen werden geschreven en geregisseerd door Chris Carter, en de overige zijn in handen van X-Files veteranen zoals Glen Morgan, Darin Morgan en James Wong.

Fox zendt de eerste twee nieuwe afleveringen van The X-Files uit op zondag 24 januari en maandag 25 januari.

American Horror Story krijgt zesde seizoen
Series / Nieuws

Niet echt een verrassing...

FX heeft bekend gemaakt dat er een zesde seizoen komt van de immens populaire serie American Horror Story. Deze serie blijkt één van de voornaamste inkomstenbronnen te zijn voor FX waardoor de keuze niet geheel uit de lucht komt vallen. Verwacht wordt dat het zesde seizoen net als de voorgaande delen volgend jaar in oktober zal verschijnen.

Het vijfde seizoen genaamd 'American Horror Story: Hotel' is op dit ogenblik het hoogst gewaardeerde seizoen van de reeks. De cijfers zijn een slordige 7 procent beter dan die van het voorgaande deel 'Freak Show', die toch ook reeds prachtige resultaten wist neer te zetten.

De belangrijkste vraag die liefhebbers van de reeks zich nu reeds zullen stellen is waar het nieuwe deel zich precies zal afspelen. Wel, dat is momenteel nog niet bekend, maar er doen toch een aantal geruchten de ronde. Zo wordt er gehint naar een verlaten themapark. Bovendien maakten reeds verschillende bekende artiesten hun opwachting in de reeks waaronder Lady Gaga. Benieuwd of ook dergelijke verrassingen terug te vinden zullen zijn in deel 6 van de reeks.

Kijken jullie ook reeds uit naar het zesde deel van deze topserie?

'Chicago Fire' en 'Chicago P.D' krijgen nieuw seizoen
Series / Nieuws

Daarnaast komt er ook een nieuwe Chicago- serie bij.

NBC heeft twee van haar series verlengd met een nieuw seizoen. Chicago Fire krijgt een vijfde seizoen en Chicago P.D. krijgt een vierde seizoen.

Het nieuws komt vlak na de bevestiging, dat NBC's serie Blindspot een tweede seizoen zal krijgen. Het is daarmee de eerste nieuwe serie van NBC, die al zeker een vervolg gaat krijgen. De Chicago- franchise blijft het consequent goed doen qua kijkcijfers. Daarom komt er in november een serie bij namelijk Chicago Med.

"Dit is een stad vol cultuur en helden," vertelde Bob Greenblatt van NBC. "We hopen dat we deze stad goed weten neer te zetten in onze series. We kunnen als netwerk niet trotser zijn dan het hebben van deze drie series."

Alle drie de series worden geproduceerd door Dick Wolf, die ook de Law and Order series maakte.

Tweede trailer van 'Jessica Jones'
Series / Trailer

Tweede trailer van 'Jessica Jones'

Alle afleveringen zijn vanaf 20 november te zien op Netflix.

Nog eventjes en dan is de nieuwe serie Marvel'sJessica Jones te zien op Netflix. Daarom heeft Netflix de tweede official trailer vrijgegeven van deze Netflix Original-serie, die je hierboven kunt bekijken.

Jessica Jones neemt de kijker mee in de duistere wereld van de eigenzinnige, op wraak beluste jonge vrouw zoekend naar de man die haar ooit letterlijk in zijn macht had. "‹Psychologische thema's, spanning en actie maken van Marvel's Jessica Jones een unieke toevoeging aan Marvel's televisielandschap.

Marvel's Jessica Jones vormt een spannend en 'edgy' kijkje in het leven van één van de populairste nieuwe Marvel-personages van de laatste tien jaar en is de tweede Marvel-release in een reeks van vier epische live-action series die exclusief debuteert op Netflix. Marvel's Daredevil, sinds 10 april 2015 op Netflix te zien, was de eerste van de reeks, en Marvel's Luke Cage en Marvel's Iron Fist volgen in 2016. Deze series zullen leiden naar de samensmelting van alle personages in Marvel's The Defenders.

Alle 13 afleveringen zijn vanaf 20 november 2015 te bekijken voor abonnees.
NBC's 'Blindspot' krijgt tweede seizoen
Series / Nieuws

NBC's 'Blindspot' krijgt tweede seizoen

Door de uitstekende kijkcijfers kon de serie een tweede seizoen waarborgen.

NBC heeft een tweede seizoen besteld van Blindspot! De serie is in de Verenigde Staten de populairste nieuwe serie voor kijkers tussen de 18 en 49 jaar.

Sullivan Stapleton (300: Rise of an Empire) en Jaimie Alexander (Thor) spelen de hoofdrollen in Blindspot, een actie-thriller van Berlanti Productions (The Flash, Arrow) en schrijver/uitvoerend producent Martin Gero (Stargate: Atlantis). Stapleton speelt de rol van de harde FBI-agent Kurt Weller, die verzeilt raakt in een complot wanneer een naakte vrouw met geheugenverlies (en een lichaam vol cryptische tattoos) genaamd Jane Doe (Alexander) wordt gevonden op Times Square. Onder de tatoeages bevindt zich ook zijn naam... Als Weller en zijn teamgenoten een onderzoek starten naar de betekenis van Jane Doe's tatoeages, komen ze achter steeds meer informatie die uiteindelijk de wereld compleet zal doen veranderen.

De opnames van het tweede seizoen zullen binnenkort van start gaan en de nieuwe afleveringen worden naar waarschijnlijkheid in het najaar van 2016 uitgezonden.