Ons nieuws van woensdag 22 februari 2017

Blu-ray recensie: 'Into the Badlands' seizoen 1

Mooie uitgave van een spannende post-apocalyptische AMC-serie!

Cast: Daniel Wu (Sunny), Orla Brady (Lydia), Sarah Bolger (Jade), Aramis Knight (M.K.), Emily Beecham (The Widow) e.a. | Jaar: 2015 - heden | Zender: AMC

Series die zich in de toekomst, als de samenleving geheel getransformeerd is, lijken steeds populairder te zijn. Je hebt bijvoorbeeld series voor jongeren, waaronder The 100, maar ook de wat meer op volwassenen gerichte show Into the Badlands. Van het eerste seizoen van deze AMC-serie is nu een Blu-ray uitgebracht.

We hintten er al naar: Into the Badlans speelt zich eeuwen in de toekomst af. In de nasleep van de vernietiging van de beschaving is een feodale maatschappij ontstaan. Dit gebied heet nu de Badlands en is verdeeld over zeven rivaliserende baronnen. Elke baron dwingt zijn gezag af met de hulp van loyale legers van getrainde moordenaars, bekend als Clippers. De meest dodelijke clipper is Sunny (Wu), de meest betrouwbare adviseur van baron Quinn. Quinn is al decennialang de baron met de meeste macht in de Badlands, maar stuit op weerstand bij de nieuwste baron van het gebied, The Widow.

De serie begon sterk op AMC. De eerste aflevering trok in de Verenigde Staten meer dan 6,5 miljoen kijkers. De afleveringen daarna zakte dat aantal naar 2,1 miljoen, wat alsnog een mooi aantal is. Wellicht verdwenen de meeste mensen omdat de serie barst van het potentieel, maar niet op elk vlak levert. Waar de show in elk geval wel goed in is - zelfs in uitblinkt - is de actie. Into the Badlands bevat een boel prachtig gechoreografeerde actiescènes en is volgens velen alleen al daarom de moeite van het kijken waard.

Blu-ray: Into the Badlands seizoen 1 | Duur: ca. 275 minuten | Release: februari 2017 | Video: 16:9 (1080p) | Audio: Engels DTS-HD MA 5.1 | Ondertiteling: Nederlands | Discs: 2x Blu-ray | EAN: 8-713045-248567 | Met dank aan: eOne

Het eerste seizoen van Into the Badlands wordt in een gewone Blu-ray keepcase aangeleverd. Daar zit uiteraard een slipcover omheen, die er exact hetzelfde uitziet als de keepcase. Voorop zien we hoofdpersoon Sunny, gespeeld door Daniel Wu, in een epische pose staan. Hij is duidelijk klaar voor het gevecht. Verder staat er achterop de uitgave een synopsis en heb je binnenin de hoes twee schijven. Die zijn allebei hetzelfde ontworpen, en bevatten hetzelfde beeld van Sunny als voorop de hoes.

Beeld & Audio
De nieuwe AMC-serie ziet er bijzonder gestileerd uit. Zodoende zijn er soms mooie shots van grote velden van rozen, of wijdse omgevingen, die duidelijk een groot en ruw land moeten laten zien. Beelden zijn gedetailleerd en kleurrijk, met vaak mooie kleurstellingen. Zo draagt Sunny vaak rood, en zie je hem bijvoorbeeld tegen een groene achtergrond. Het zijn mooie, sfeervolle beelden die op deze Blu-ray uitgave goed tot hun recht komen.

Ook wat audio betreft is er genoeg te beleven. Into the Badlands telt slechts zes afleveringen, maar had naar het schijnt een groot budget. Omgevingsgeluiden zijn daar getuige van: zo is er bijvoorbeeld een scène die zich in de regen afspeelt, waarin Sunny begint te vechten. Die regengeluiden zijn mooi en komen van alle kanten. Ook dialoog is sterk, maar belangrijker nog de vele gevechten, waarbij je de scherpe messen en zwaarden door de lucht hoort scheren, zijn mooi om te kijken en te horen.

De extra's
Er zitten behoorlijk wat extra's op deze mooie uitgave. Allereerst is er een uitgebreide featurette die de naam Building the World draagt. Hierin gaan de makers in op de toekomst, hoe die tot stand is gekomen en waar zij door beïnvloed zijn bij het maken van de serie. Het is interessant om te horen, vooral hoe ze zich bijvoorbeeld lieten inspireren dor Axziatische films als Ip Man en Crouching Tiger, Hidden Dragon.

Ook is er een zestal Inside the Episodes featurettes toegevoegd, die zorgvuldig ingaan op de afzonderlijke afleveringen en hoe die tot stand zijn gekomen. Veel focus ligt dan ook op de praktische effecten en de manier waarop die gefilmd zijn. Dan zijn er nog twee andere features, namelijk Inside Characters: The Clippers en Inside Characters: The Barons. Die zijn eigenlijk gekoppeld aan de Building the World featurette en vertellen over de facties die een rol spelen in de serie.

Ondanks dat Into the Badlands aan het einde van zijn eerste seizoen flink aan kijkers had ingeleverd, was de positieve ontvangst voor AMC genoeg om er een tweede te laten maken. Sterker nog, dat tweede seizoen telt tien afleveringen. De première daarvan vindt plaats op 19 maart.
Demi Moore krijgt rol in serie Empire
Series / Nieuws

Demi Moore krijgt rol in serie Empire

Het einde van het derde seizoen belooft een knaller te worden...

Let op! Het onderstaande artikel bevat mogelijk spoilers.

De finale van het derde seizoen van de serie Empire heeft nu reeds een grote verrassing in petto. Niemand minder dan Demi Moore zal er namelijk haar opwachting in maken. In tegenstelling tot wat in eerste instantie misschien zal worden gedacht betreft het geen eenmalig optreden. De bekende en populaire actrice heeft immers een belangrijke, terugkerende rol te pakken waardoor ze ook in het vierde seizoen te zien zal zijn.

Het is niet de eerste keer dat Moore er voor kiest om het kleine scherm op te zoeken. Eerder was ze bijvoorbeeld ook al te zien in General Hospital, en Ellen. Het spreekt voor zich dat Moore in het verleden ook reeds te zien was in meerdere films. Haar credits op dit vlak zijn onder meer A Few Food Men, The Joneses evenals Indecent Proposal.

Nadat Empire een beetje de weg kwijt was lijkt de reeks zich langzaam maar zeker te herpakken. Recent raakte bovendien ook nog eens bekend dat er een spin-off van de serie zou verschijnen. Wij zijn alvast razend benieuwd!

´Game of Thrones´-acteur Iwan Rheon gecast in Marvel-serie 'Inhumans'
Series / Nieuws

De voormalige Ramsay Bolton zal wederom een bad guy spelen.

Niet zo lang na zijn laatste optreden als Ramsay Bolton in Game of Thrones en zijn rol als de charmante Ash Weston in Vicious, heeft acteur Iwan Rheon nu de belangrijke rol van Maximus gescoord in de ABC-/Marvel-serie Inhumans.

Rheons Maximus is het eerste officiële castingnieuws rondom de serie. Maximus is een intelligente, duivelse Inhuman die zeer loyaal is aan de bevolking van Attilan en zijn broer, de koning. Stiekem heeft hij echter zelf het intense verlangen om de kroon zelf te dragen.

Scott Buck zal fungeren als uitvoerend producent en showrunner van de serie, die in het najaar van 2017 zal worden uitgezonden. De eerste twee afleveringen zullen in september twee weken lang in IMAX-bioscopen draaien (in de Verenigde Staten althans). Daarna wordt de serie exclusief door ABC uitgezonden.

Waarom ... moest vertrekken bij 'Star Wars Rebels'
Series / Nieuws

Lezen op eigen risico.

Het derde seizoen van Star Wars: Rebels kende een schokkende wending: Legacy of Mandalore liet zien dat een van de personages vertrok. Het gaat natuurlijk om Sabine, die besloot om te vechten voor haar volk, in plaats van de rebellen te helpen. Regisseur Dave Filoni ging in op waarom dat wel moest gebeuren:

"Het voelt goed. Alles wat ze geleerd heeft en wat ze heeft meegemaakt, en alles dat ze heeft overwonnen, vooral in die twee afleveringen, dicteert volgens mij dat ze hier mee om moet blijven gaan. Het is niet iets waarvan ze weg kan lopen en kan zeggen 'Ik ga weer terug naar mijn Rebellenvrienden. [lacht] Veel plezier! Ik heb al deze dingen geopend, en Mandalore verkeert nu in staat van burgeroorlog, maar…'"

Tegelijk wil hij niet uitsluiten dat ze ooit terugkeert. De grote vraag op dit moment is eerder of de serie nog verder gaat: "Ik vind het een goed gevoel dat dit seizoen ons leidt naar een punt, waar je deze lijnen kan zien in dit seizoen, waar iedereen is begonnen en waar ze eindigen, en wat de toekomst wellicht voor hen brengt. Stel dat ze overleven, wat gaat er dan gebeuren?"

"Vanaf het eerste begin hebben Simon [Kinberg] en ik gewerkt met de schrijvers en verhaalgroep en een doel in gedachten gehad, van waar we terecht wilden komen en daar zijn we langzaam naartoe gegaan. Er waren wel verrassingen voor ons, maar we hadden altijd dat doel in gedachten. Dus ik denk dat we nu stappen nemen met dat in het achterhoofd: gaat dit avontuur verder? We zullen zien. Voor Sabine hopelijk wel, dat zou geweldig zijn en dan kunnen we haar haren weer veranderen. Mensen houden daarvan."

Niemand weet hoe oud Carl is in 'The Walking Dead'
Series / Nieuws

Zelfs de makers niet.

Toch een apart feitje rond The Walking Dead. Sinds die serie in 2010 begon, is de cast natuurlijk ook ouder (en ervarener) geworden. Zo ook Chandler Riggs, die de rol van Carl speelt. Maar hoe oud is Carl eigenlijk? Niemand weet het, blijkt nu. Robert Kirkman heeft namelijk geen antwoord op die vraag als het aankomt op de comics en dus ook niet wat de tv-serie betreft.

Het opmerkelijke is dat sommige mensen in de serie wel zichtbaar ouder worden, zoals Carl dus bijvoorbeeld, maar anderen, zoals baby Judith, niet. Er zijn dus geen jaren verstreken, al lijkt dat wel zo. Editor Sean Mackiewicz en bedenker Robert Kirkman blijken het er ok niet over eens te zijn.

"Robert en ik zijn het niet eens over een boel zaken," aldus Mackiewicz. "Het meest gaat het dan om de leeftijd van Carl. De ironie is dat ik weet dat Carl 7 is, net als jullie, omdat Robert in nummer 5 schreef dat hij zo oud is. Zo lang als Carl niet zegt hoe oud hij is sinds de tijdssprong in de comics, kun je alles negeren."

En Kirkman: "Officieel is de tijdssprong in nummers 126 en 127 niet specifiek gebonden aan een aantal jaren. Het lijken er twee, maar kunnen er net zo goed meer zijn. Het is best mogelijk dat Carl vijf jaar ouder is geworden sinds de serie begon. Kinderen worden snel ouder!"