search
Waarom dit cruciaal 'The Last of Us'-moment anders was dan in de game
Series / Nieuws

Waarom dit cruciaal 'The Last of Us'-moment anders was dan in de game

Dit is waarom de cruciale eindscène van The Last of Us aflevering 8 anders was dan in de game.

Let op! Het onderstaande artikel bevat mogelijk spoilers.
De emotionele scène waar The Last of Us aflevering 8 mee eindigde was iets anders dan in de game. Lees hier hoe de makers uitleggen waarom.

De achtste en tevens op één na laatste aflevering van The Last of Us seizoen één zit erop. Over het algemeen is de aflevering erg trouw gebleven aan het verhaal in de game, hoewel het einde net iets anders werd aangepakt.

The Last of Us aflevering 8


Het einde van The Last of Us aflevering 8 was schokkend, emotioneel en bloederig. Na gevangen te zijn genomen door de kannibalistische David weet Ellie te ontsnappen - door Joels in-game stemacteur Troy Baker te vermoorden, zelfs - maar vrij is ze nog niet.

In een scène die spelers van de game maar al te bekend voorkomt, verbergt Ellie zich voor David in een brandend restaurant. Door erg zachtjes en voorzichtig te bewegen weet ze hem te verrassen, en hem te steken. Maar David geeft niet zomaar op.

Zelfs met een flinke wond weet David Ellie namelijk te overmeesteren, voordat hij bovenop haar klimt. Alles lijkt verloren te zijn voor Ellie, totdat ze het grote slagersmes weet te grijpen en David de kop ermee in slaat.

Dan is het Ellie's beurt om bovenop David te klimmen, om zijn gezicht in kleine stukjes te hakken. Dit gebeurt in zowel de game als de serie op bijna precies dezelfde manier, maar hoe het afloopt is anders.

In de game wordt Ellie namelijk gestopt door Joel, die precies op dat moment binnen komt stormen, haar tegenhoudt en meeneemt. In de serie gebeurt dit niet. Ellie stopt uit zichzelf, en loopt naar buiten. Daar wordt ze van achteren gegrepen door Joel, wie ze eerste aan probeert te vallen.

Zodra ze door heeft wie haar vast heeft, komt ze echter tot rust. Ze omhelst Joel en samen vertrekken ze.

Vanwaar deze verandering? Showrunners Neil Druckmann en Craig Mazin leggen het uit in de officiële The Last of Us-podcast:

Druckman: "Ik denk dat onze gesprekken waren zo van, we wilden niet dat het zou gebeuren met het vuur in de buurt. Zoals, er is het gevaar van het vuur. Dat voelde gewoon een beetje anders in live-actie dan in de game."

Mazin: "Ja, er was een kwestie van, 'Hoe komt Joel binnen als de sleutels bij David zijn?' Het was een beetje onlogisch, en daarnaast wilden we dat onze Ellie voor haarzelf kon zorgen tot het punt waarop ze letterlijk alleen weg kon lopen."

Kortom, het vuur was een te grote bedreiging om een emotionele scène er middenin te hebben. Ook wilden de makers laten zien dat Ellie volledig in haar eentje in staat was om aan David te ontsnappen, zonder dat Joel iets hoefde te doen.

Volgende week is de laatste aflevering van het eerste seizoen van The Last of Us te zien op HBO Max.





Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.

Aanbevolen artikelen