Ons nieuws van maandag 24 augustus 2015

Tv-serie op Dvd: The Book of Negroes

Tv-serie op Dvd: The Book of Negroes

Goed ontvangen miniserie met Aunjanue Ellis, Cuba Gooding Jr. en Louis Gossett, Jr.

Regisseur: Clement Virgo | Cast: Aunjanue Ellis (Aminattta Diallogo), Lyriq Bent (Chekura), Cuba Gooding Jr. (Samuel Fraunces), Louis Gossett, Jr. (Daddy Moses), Ben Chaplin (Cpt. John Clarkson), e.a. | Uitzending serie: 2015 | Tv-zender: CBC | BET

Met een redelijk succes lanceerden de Canadeze zender CBC en de Noord-Amerikaanse zender BET eerder dit jaar de miniserie The Book of Negroes. De dramaserie is gebaseerd op het gelijknamige boek van Lawrence Hill en gaat over het historische document 'Book of Negroes' waarin de namen staan van drieduizend slaven die tijdens de Amerikaanse revolutie ontsnapten aan de slavernij. Zender CBC scoorde zelfs de beste kijkcijfers voor een serie sinds 1990.

Met namen als Aunjanue Ellis (Ray), Cuba Gooding Jr. (Jerry Maguire) en Louis Gossett, Jr. (An Officer and a Gentleman) herbergde de serie van regisseur Clement Virgo een aantal prima namen. De ontvangst (RT = 100%, IMDb = 7,7) was ook uitstekend en er keken bijna 2,0 miljoen Canadezen naar de eerste aflevering van de zesdelige miniserie. Onlangs verscheen The Book of Negroes in de Nederlandse Dvd-schappen.

Synopsis
Aminata Diallo, de dochter van een juwelenmaker en een vroedvrouw, wordt op 11-jarige leeftijd ontvoerd uit haar dorpje Bayo, vlakbij Segu in West-Afrika. Ze wordt door slavendrijvers gedwongen om, samen met honderden anderen, dagenlang geketend richting zee te lopen. Na een maandenlange, vreselijke reis over de Atlantische Oceaan, komt ze aan in South Carolina. Hier wacht haar een nieuw leven als slaaf. Door haar jeugd en intelligentie leert ze al snel Engels, waarna Aminata haar weg door de Amerikaanse revolutie bewandelt via New York, het geïsoleerde toevluchtsoord Nova Scotia en de verraderlijke jungles van Sierra Leone, voordat ze eindelijk haar vrijheid tegemoet kan treden in het Engeland van begin 19de eeuw.

Dvd: The Book of Negroes - Miniserie | Aantal discs 2 x Dvd | Afleveringen: 6 x ca. 42 minuten | Release: augustus 2015 | Beeld: 16 x 9 | Geluid: Engels Dolby Digital 5.1 | Ondertitels: Nederlands | Extra's: geen | EAN: 8713045245481 | Met dank aan: Entertainment One

De twee Dvd-schijven van deze uitgave van The Book of Negroes zitten vastgeklikt in een standaard Amaray keepcase, met daaromheen een vergelijkbare sleeve. In de hoes is geen extra informatie terug te vinden over de afzonderlijke afleveringen.

Deze Dvd-uitgave van de nette, maar zeker minder grote productie laat een zeer redelijk beeld zien. De kleuren tonen overwegend goed, maar tijdens donkere scènes valt op dat details te veel wegvallen in het zwart. De scherpte van deze release is uiteraard niet te vergelijken met die van een High Definition-schijf. En eigenlijk had deze tevens visueel prima serie wel een Blu-Ray release mogen krijgen... De Dolby Digital 5.1 surround track laat vooral van zich horen tijdens de muzikale ondersteuning en de meer stevige scènes. De vele dialoog wordt - uiteraard - netjes de huiskamer ingezonden.

Verdiende extra's ontbreken
Entertainment One levert twee kale Dvd-schijven op met slechts alleen de zes afleveringen van The Book of Negroes. De fan zal 'bonusmateriaal' moeten opspeuren op het web... Hieronder een online video van The National:

[video_embed]1248[/video_embed]
'Full House'- cast niet te spreken over Lifetime film
Series / Nieuws

Film over het drama achter de schermen werd gisteren uitgezonden en zorgde voor flink wat tweets van de cast.

Lifetime heeft een aantal tv- films gemaakt, waarin uit de doeken wordt gedaan welk drama zich achter de schermen van geliefde gouden oude series afspeelde. Gisteren viel de beurt aan Full House, de geliefde jaren tachtig en negentig serie rond de familie Tanner. Veel van de castleden spraken zich uit op Twitter tijdens de uitzending van de Unauthorized Full House Story en de meeste waren er niet over te spreken.

Candace Cameron Bure, die de rol van D.J. Tanner speelde, tweette slechts: So bad. Just so bad.. Ze retweette ook Andrea Barber, die de rol van D.J.'s vriendin Kimmy speelde toen die grapte: So anything good on TV tonight.

De uitzending had qua timing niet actueler kunnen zijn, aangezien de serie binnenkort op Netflix terugkeert onder de titel Fuller House. Jeff Franklin, de maker van zowel Full House als Fuller House, deelde op Twitter ook zijn mening: About that lifetime movie. Not so good. And for the record, I never had a fight with Bob Saget. But at least they spelled our names right!

De enige die niet cynisch reageerde, was John Stamos. Hij stak de acteur die hem in de serie speelde voort de uitzending een hart onder de riem: Good luck tonight @JMichaelGaston - Hope you have as much fun being me as I do.

Hoewel van tevoren werd gezegd, dat de film allemaal smeuïge dingen uit de doeken zou doen, viel dat volgens de recensies mee en wat het vooral behoorlijk saai. Het positieve daaraan was volgens de critici, dat het de herinneringen aan de leuke serie van vroeger niet verpestte. Dat is maar goed ook want de opnames van Fuller House gaan binnenkort van start en deze spin-off zal volgend jaar beschikbaar worden gemaakt op Netflix.

Batman in 'Arrow'?
Series / Nieuws

Batman in 'Arrow'?

Stephen Amell heeft er over gesproken met DC Entertainment.

Tegenover Comicbook.com heeft Stephen Amell laten weten dat hij met DC Entertainment-baas Diane Nelson heeft gesproken over de komst van Batman in de superheldenserie Arrow. Voorlopig lijkt de kans klein dat dit gaat gebeuren.

"Ze willen de beste versie van alles maken en willen geen cross-overs forceren alleen maar om het te doen," aldus Amell tegenover Comicbook.com. Hij gaf toe dat het "taai" zou zijn om de Caped Crusader naar Star City te brengen. "Ezra Miller gaat The Flash spelen in de cinematic universe, dus ik zie geen reden waarom wij niet onze eigen Bruce Wayne zouden kunnen hebben. Maar dat is mijn mening en misschien niet die van DC, en zij zijn de baas."

En zien we (Green) Arrow eventueel in de DC Extended Universe-films? Amell: "Als ik met mensen spreek, dan is het van, 'Dit is een evoluerend proces'. En er zijn absoluut geen contractuele en/of creatieve barrières tussen mij en het spelen in een film, één van de DC-films."

Uiteraard heeft (een nog erg jonge) Bruce Wayne al een rol in een andere superheldenserie, Gotham van FOX.

Gloednieuwe trailer 'Ash vs Evil Dead'
Series / Trailer

Gloednieuwe trailer 'Ash vs Evil Dead'

Bruce Campbell en Sam Raimi brengen ons opnieuw Necronomicon Ex-Mortis..!

Een paar dagen terug zagen we nog een nieuwe poster voorbijkomen en nu kun je hierboven kijken naar een fonkelnieuwe trailer van Ash vs Evil Dead van de Amerikaanse zender Starz.

In de serie zien we Bruce Campbell opnieuw als Ashley J. Williams, a.k.a. Ash. De aan lager wal geraakte Michigan State Trooper Amanda Fisher (Jill Marie Jones) zoekt Ash omdat hij verantwoordelijk zou zijn voor de dood van haar partner. Ze komt er echter snel achter dat Ash en zijn maten de laatste hoop zijn tegen de dodelijke plaag van de Evil Dead.

Het eerste seizoen zal bestaan uit tien afleveringen van elk een half uur en vanaf 30 oktober is het vervolg op Sam Raimi's Evil Dead-films te zien op Starz.
Wat mogen we verwachten van 'The Bridge' seizoen 3
Series / Nieuws

Bekijk de trailer en lees al het laatste nieuws over de Scandinavische hit 'Bron/Broen'.

Het duurde even maar in september kunnen we genieten van een nieuw seizoen van The Bridge. De afleveringen worden uitgezonden op BBC4 en in Nederland op Film1. Zoals je hierboven in de trailer kunt zien, belooft het weer een spannend seizoen te worden.

In het eerste seizoen van Bron Broen (de originele titel van de serie dat brug betekent in het Zweeds en Deens) maakten we kennis met de Zweedse Saga, een in zichzelf gekeerde detective, die een samenwerking met de Deense politie moet aangaan, wanneer een lijk wordt gevonden op de Øresundbrug tussen Kopenhagen en Malmö. Ze wordt gekoppeld om samen te werken met de Deense Martin. Zijn joviale instelling zorgt ervoor dat Saga zich meer durft open te stellen. Seizoen twee begon met de ontdekking van vijf vastgeketende jongeren aan boord van een vrachtschip, dat op dezelfde brug botste.

In de eerste twee seizoenen stond de vriendschap van Saga en Martin centraal en vormde dit de spil van de verhaallijnen. Maar wegens creatieve meningsverschillen zal acteur Kim Bodnia die de rol van Martin speelde niet meer te zien zijn. De nieuwe afleveringen zullen dus vooral om Saga draaien, die het moeilijk heeft nu haar vriend is weggevallen. Ze zal met een nieuw team van politieagenten de strafzaken moeten oplossen. Hoewel Bodnia geweldig was, lijkt de trailer er in ieder geval op te duiden dat het ook zonder hem een serie is die de moeite waard is om te kijken.

Over het verhaal van het derde seizoen is nog niet veel gelekt (en dat vergroot natuurlijk ook het kijkplezier). Wel maakte het Kopenhagen Film Fonds bekend, dat de komende afleveringen meer een Deens tintje dan een Zweedse zullen meekrijgen. De meeste afleveringen zijn namelijk in de Deense hoofdstad opgenomen.

Het derde seizoen wordt vanaf 27 september uitgezonden. Wie nog wat in te halen heeft, kan het volledige eerste seizoen in ieder geval op Netflix bekijken en daarnaast zal Film1 seizoen 1 en 2 volledig uitzenden.